Kvalitet

Vi arbetar systematiskt med uppföljning och utveckling av vår kvalitet för att säkerställa att samtliga barn och elever får en så god utbildning som möjligt.

Vi sammanställer löpande våra resultat, analyserar dem och sätter in åtgärder när vi får signaler om låg måluppfyllelse. Vi genomför också terminsvisa måluppfyllelse-/betygsprognoser för att i så god tid som möjligt få veta om det finns behov av ytterligare insatser för att alla ska kunna nå målen. Genom våra regelbundna enkätundersökningar med elever, föräldrar och medarbetare får vi veta vad de som är närmast verksamheten tycker om den. Dessutom gör vi kontinuerliga uppföljningar och interna granskningar för att säkerställa att vi lever upp till alla våra styrdokument och grundläggande lagkrav.

Kundenkät

Vår verksamhet gör årligen en undersökning över vad vårdnadshavare och elever tycker om förskola, skola och fritidshem. Enkätundersökningen är en del av vår kvalitetsuppföljning och de olika skolformerna. I undersökningarna ges vårdnadshavare och elever möjlighet att uttrycka sina åsikter om verksamheten.

Skolresultat

I Skolverkets statistikdatabas finns statistik om vår förskola och skola. Här hittar du bland annat information om andel elever som uppnått kunskapskraven (A-E) i alla ämnen, andel behöriga till gymnasieskolan och genomsnittligt meritvärde.

Systematiskt kvalitetsarbete för likabehandling

I maj varje år genomför vi en utvärdering av årets likabehandlingsarbete. Denna utvärdering som varit under läsåret inkluderar en ny kartläggning/nulägesanalys och genomförs av likabehandlingsgruppen, lärare och elever.