Fritids

Vår fritidsverksamhet bedrivs utifrån montessoripedagogikens syn på det kompetenta barnet och vi bygger mycket på barnens intressen. De är delaktiga i planeringen och vi bygger vidare på deras idéer. Varje barn lär sig ansvar och att ta hand om sin omgivning och varandra.

På vårt fritidshem möts barnen och föräldrarna av omtanke och respekt. Vi lägger stor vikt vid föräldrakontakten och sätter barnen i centrum. Omsorg erbjuds alla helgfria vardagar förutom julafton, nyårsafton och midsommarafton. Förskolan håller stängt två dagar per termin för studiedagar samt stänger kl 16 fyra ggr/termin för planering. Det är vårdnadshavarnas behov av omsorg som ligger till grund för förskolans öppettider. Om du har behov av barnomsorg utöver nuvarande öppettider och dagar men inom ramtiden som anges ovan, kontaktas skolledningen. Vid behov av omsorg utöver våra ordinarie öppettider kan omsorgen komma att erbjudas på annan plats och med icke ordinarie personal.